Sign your name across my heart...

Dessa ord läste jag på en tavla i en butik här i stan. Vilka fantastiska ord! Man kan ju tolka det på olika sätt; "Skriv Ditt namn, Gud, i mitt hjärta" eller "Skriv Ditt namn, min stora kärlek, i mitt hjärta" eller "Skriv Ditt namn, min älskade vän eller familj, i mitt hjärta" Just nu är det min bön till Gud. Efter det ska det bli min uppmaning till den jag kommer att älska och låta mig bli älskad av. Min familj har redan skrivit sina namn i mitt hjärta och vänners namn  finns det mycket plats för. Kanske ska jag även låta min livsdröm få skriva sitt namn i mitt hjärta...

Idag fick jag ett mail från en god vän som funderade över varför så många kristna har hamnat i en situation där de har kommit till ett beslut om skiljsmässa. Ja, det kan man fundera över. Det är alltid tragiskt med söndriga förhållanden och relationer. Kanske har vi lättare för att ge upp idag. Alla ska förverkliga sig själva, sätta sig själva först och enda chansen är att bli lycklig genom bekräftelse. Hur är det om man skulle börja ge bekräftelse först? Hur skulle det gå om samhället sa att ni måste gå i terapi i 6 månander innan ni får lov att lämna in ansökan om skiljsmässa? Ja, det kan man ju fundera över... Djupa tankar hos en som inte är gift! Men dock har förlorat en förälder. Inte genom separation utan genom dödsfall.  Men det är märkligt att en förälder ska frigöra sig från sin familj innan barnen får en chans att göra det. Även om föräldern lever blir det någon slags onaturlig frigörelse.

Idag har jag badat 2 gånger! 1 gång med min mamma och efter att ha lämnat henne åkte jag ut till havet igen. Satt i flera timmar och läste in mig på Amway eftersom jag är en ABO numera. Och har ni funderingar kring detta vill jag att ni frågar mig!

Så, sov gott och nu vet jag att ni kommer att vakna till ett torrt Svedala i morgon!

Bless you all!

/Sofia

Kommentarer
Postat av: Samuel

Tja ba! Kikade precis in här - ser att du haft mycket på gång senaste tiden... Det sägs att vi ses över den obligatoriska fikastunden snart... ha't fint tills dess.

2008-07-24 @ 22:03:45
Postat av: sofia

Kul Samuel! Jag ser fram emot den obligatoriska fikastunden, för dig har jag alltid tid!

CU!

2008-07-25 @ 00:18:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0