Shopping, shopping och hav

Jag älskar rea! Tänk att man kan få köpa snygga kläder till lägre pris! Igår fyndade jag på Ruth m.fl och idag ramlade jag över en så snygg jacka och en t-shirt, så jag var ju bara tvungen att köpa dem... nåja, jackan får hänga kvar tills lönen kommer, men t-shirten får glänsa redan nu! Lotta och jag kom ut med likadana påsar, dock inte med samma innehåll. Efter en långlunch på kafé Älvan och Kungen tog vi en liten vilopaus innan vi åkte ut till Rökan och njöt av solen, havet och inredningstidningar.

Dagen har verkligen rusat iväg och imorgon åker Lotta hem igen... :( Fast vi ses på söndag igen! Då sätter Europakonferensen igång och då är det fullt ös i en hel vecka!

Här kommer dagens bibelord, det blev långt, men är så bra! Sök Guds rike först! Ha förtröstan på Gud, Han har faktiskt omsorg om dig! Mer än du kan ana! Det är från Matt. 6:25-34


Om oro och bekymmer

 25Därför säger jag: Oroa er inte för pengar till mat och dryck och för kläder att ha på kroppen. Livet är mer än att äta och dricka, och en människa betyder mer än kläderna hon har på sig.


 26Se på fåglarna! De oroar sig inte över vad de ska äta. De behöver inte så eller skörda eller skaffa sig matförråd för er himmelske Far ger dem mat. Och ni är mycket mer värda för honom än de.


 27Kan all er oro lägga ett enda ögonblick till era liv?


 28Och varför bekymrar ni er för kläder? Se på liljorna på fälten. De bekymrar sig inte för sina kläder.


 29Och ändå var inte kung Salomo i all sin prakt så vackert klädd som de.


30Och om Gud nu på ett så underbart sätt bryr sig om blommorna, som står här i dag och är borta i morgon, ska han då inte ha omsorg om er? Litar ni alltjämt så lite på Gud?


 31-32Oroa er alltså inte för vad ni ska äta och dricka. Varför är ni som de som inte känner honom? De jagar efter allt detta och bekymrar sig för det. Men er himmelske Far vet redan vad ni behöver.


33Och han kommer att med glädje ge er allt vad ni behöver, om ni ger honom första platsen i era liv och lever efter hans vilja.


 34Bekymra er alltså inte för morgondagen. Även den kommer Gud att ta hand om.
 
Det känns bra, tycker jag, att Gud har hand om morgondagen, för emellanåt tror jag att jag åker någon slags berg och dalbana i livet...

Sov gott och hoppas du vaknar i ett torrt Sverige!
/Sofia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0