Med skratt och tårar...

Dagen har varit spännande. Jag fick lov att åka till Lerumsbadet med Ukrainabarnen. Med var även fam Strandh och mina små vänner Isaac och Esther, Isaac är helt suvve på att surfa, Esther jobbade hårt med att hålla andan. Ukrainabarnen var i full speed och såg ut som russin när de till slut kom upp. Vi åt på en restaurang i Göteborg, tror den heter Peters eller nåt sånt. Väldigt god mat! Efter det åkte vi tillbaka till Töllsjö, men  stannade på vägen för att fylla på godisförrådet. Under kvällen talade Håkan om att komma till pappa Gud och att vi får vara barn till Honom. Flera av barnen ville öppna sitt hjärta för Jesus. Dagen var fylld med många skratt och glädjetårar...

Jag fick 2 presenter av Lena. En bok om Kiev och ett armband. Jag kan ju säga att då handlade det inte om glädjetårar bara, utan också tårar av kärlek. Vilka underbara gåvor!

När jag sen åkte hem ikväll började tårarna rinna igen; jag kom på att jag kanske aldrig träffar just dessa barn igen. Jag måste åka till Ukraina! Tänk att man kan älska människor så mycket att det gör ont att skiljas! Jag skulle vilja tala om för dem att de är underbara och fantastiska barn! Och att många människor älskar dem och kommer att älska dem och att Gud älskar dem överallt annat! Nu rinner mina tårar igen.....

Jag fick med en skiva från Fadershuset i Ukraina. Barnen har sjungit in en skiva med olika sånger.  Så jag kommer att kunna lyssna på dem.

Ja, vänner! Får ni chansen att vara med på ett liknande läger eller får chansen att åka till ett gammalt Sovjetland; GÖR  DET!!! Man blir aldrig densamme igen!

Ge mer kärlek, då får du kärlek!

/Sofia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0