Med skratt och glädje...

avslutar jag denna dagen. Det var längesen jag skrattade så här mycket! Eller... jag skrattade möjligtvis så här mycket när jag var på Lerumsbadet och badade med Ukrainabarnen... Jag har iallfall inte skrattat så mycket på en vecka!

I morse tog jag mig iallafall upp, lagom sent för att komma i någorlunda tid till predikan med Matthew Barnett. Jag blev oerhört inspirerad av hans predikan och utmaning att göra kyrkan till en plats av tillhörighet. Det är tur att man kan lyssna om och om igen på nätet, för det är så många bra saker som sägs här!

Självklart fick Björklinge även idag besök av Lotta och Fia samt en hel del andra badsugna människor. Med i vår grupp fanns även familjerna Gesar och Frampton. Det var väldigt kul att få tillbringa eftermiddagen ihop med er!

Så kom då kvällen och det efterlängtade mötet med Phil Pringle. Han är en jordnära människa och fylld med den Helige Ande. Hans predikan handlade om att göra rum för Gud i ens liv. Om en plats där mirakler kan ske, men också en plats där mirakler och drömmar kan få uppstå igen. Varje vision har en fredag när den dör, men också en söndag där Gud väcker upp den från det döda.

Efteråt fikade vi, Ramona, Marlene, Maria, Lotta och jag. Det var såååå mysigt och skoj att få umgås. Ni är underbara och jag uppskattar er så mycket! Lite senare träffade vi några fler trevliga och roliga människor, bl.a min "allt bra sen sist?-vän" , "Malin- kamrat Georgien", mailvänner etc. Då fick jag något slags överslag i energi, (kanske blev jag trots allt träffad av blixten häromnatten) och blev riktigt i gasen... Så det blev mycket skratt och skämtförklaringar... När Lotta äntligen fick oss till bilen var jag på ett strålande skämthumör. Vi skulle köra hem Ramona och helt plötsligt blev alla vägskyltar väldigt roliga; ex Funbo (Uttala det eng. så hör du själv!) Tur för oss att vi kom hem ordenligt och lugnat oss, men skrattet  finns där. Som en tjej sa i skolan en gång, då jag hade kört ut henne för att hon skrattade så, och en annan lärare kom förbi och skulle få henne att sluta; "Jag kan inte sluta skratta, det skrattar i hjärtat!"  Så är det idag, det finns i hjärtat!

Därför blir dagens bibelord: Fil 4:4 "Var alltid fyllda av glädje i Herren! Jag säger det om igen: Var glada!"

Nu så är det dags att sova igen! Tyvärr har jag inga bilder att lägga in för tillfället...:(

Var välsignade i allt!

With Love Sofia

Kommentarer
Postat av: Niklas

Det är kul att följa dina tankar från europakonferensen. Jag har kollat en del på internet och det är ju alltid uppmuntrande och trosbyggande på alla sätt.

2008-07-30 @ 09:37:11
URL: http://lorentzon.blogspot.com
Postat av: Anonym

Hej du!

Fick du dina badkläder nu?



Snart ska jag till jobbet har bara 3 dar kvar innan semster, såå skönt det ska bli alltså. Hade en hemsk dag igår, det kom in 8 pat. under vårt pass... När akuten ringde in den sista tyckte vi att det var helt otroligt så vi börjar mer eller mindre skratta. Men vi klarade det:)



Har fortfarande inget boende i Ungern, Morgan kände inte till det så väl, så nu söker jag för fullt!



Kram Johanna

2008-07-30 @ 12:41:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0