Fika och bomblarm

Så har den första fredagen på semestern gått till ända. Den har varit innehållsrik som alla andra dagar...

Den startade med fika hos mamma med morbror, moster, kusiner, syster och systerson. Självklart väldigt mysigt och trevligt. Släkten är skön att ha! Speciellt när man ser likheterna... Senare blev det en runda på stan med mor, syster och lille Carl. Då började jag känna av tröttheten... En vecka full av aktiviteter började ta ut sin rätt. Jag gick hem, lagade mat och sov nån timma. När jag vaknade intog jag en liten kopp STARKT kaffe och åkte, hör och häpna, till jobbet.

När jag svängde av vid Selma Lagerlöfs torg var ett stort område avspärrat. Polisen stod och vaktade och det var ganska folktomt. Ett rån som vanligt tänkte jag och körde vidare mot skolan. Där upptäckte jag att någon gjort änglabus; allt skräp jag varit beredd på att få plocka iordning på var borta! Så jag gick bara in och fixade det där jag inte hade hunnit innan och kunde åka hem igen. När jag körde tillbaka var det fortfarande avspärrat och bussarna fick köra en annan väg... På radion sa de ingenting, men när jag kom hem läste jag på text-tv att de var en misstänkt bomb vid Selma... Jag hamnar alltid på såna ställen. När jag gick i skolan ringde någon och bombhotade skolan, i höstas hamnade jag vid centralen i rusningstrafik och det var bomblarm och nu idag. Jag har INTE gjort något illa mot någon, så sluta upp med såna barnsligheter när jag är i närheten! Det är roligare om man kan vara vänner och göra snälla saker!

Nu ska jag snart lägga mig. Jag började läsa en Marian Keys bok förut, men den var så sorglig så jag blev inte på bra humör av att läsa den. För mycket känslor en sån här dag helt enkelt! Sen började jag se en film, men den var inte heller så värst bra, så då tog jag en lååååång dusch istället.

Imorgon ska jag tvätta och städa lite. Eller, jag ska tvätta mycket.... Sen startar helgen!

Nu ska det bli lite bibel och sen ska jag sluta mina ögon för idag!

Ha en välsignad nattsömn nu!

Många kramar Sofia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0