Vilken bra dag att vara 33 år på!

Idag har jag varit 33 år en hel dag! Så underbart! Sov länge (alltså har jag inte blivit alltför vuxen). Var i kyrkan för att förbereda undervisningen på ett läger jag ska på (mycket spännande undervisning). Varit på IKEA (åt middag där med Marlene och drömde mig bort). Var på Tjörn (var ju tvungen att hälsa på syrran och kolla in köket). Druckit the på balkongen (i fotogenlampans sken). Livet är faktiskt härligt!

Idag tänkte jag på en sak; vad bra vi har det i Sverige! Även fast solen inte lyser alltid, så har vi en massa saker vi kan göra istället, ex åka till IKEA. Jag kan äta mig mätt, jag har en lägenhet, bil, vänner, familj, jobb, församling... Listan kan göras lång på saker som är bra! Och när man blir tacksam så blir man glad, tänk på det!

Under de sista veckorna har jag umgåtts mycket med mina tjejkompisar och då kommer det ständiga samtalsämnet upp; män och kvinnor, manligt och kvinnligt, relationer.... Det är ju märkligt att så många människor är singlar! Är vi sniglar kanske? Sega och långsamma i kampen om männen/kvinnorna? Varför har vi så svårt att bara ha kul och umgås med varann? Alla fikastunder är inte dejter! OBS! Jag brukar inte hamna i såna situationer, jag är alltid tydlig innan vad jag går ut på... Den enda som får gå på dejt med mig är Samuel B, han räddar mig 2 gånger per år i Uppsala och tar en fika på stan och pratar livet. Jag brukar kalla det för mina räddningsdejter, då kan jag säga att jag har varit på dejt..... Hahaha! Min syster brukar säga att de inte gills! Förstår inte....

Så här i augusti utvärderar jag mitt löfte till tjejerna i skolan. Jag tror inte att jag lyckats! Jag har fått många nya manliga vänner, men ingen man! Så det blir kanske släktingen från Eritrea i allafall!! Finns det inte någon därute som kan hjälpa mig?!

Idag är jag på mitt väldigt skämtiga humör, så ta allt med en nypa salt!

Apropå¨salt; Matt 5:13-16

Salt och ljus

 13Ni är det salt som bevarar världen från undergång. Men salt som förlorat sin kraft är till ingen nytta. Ni gör heller ingen nytta om ni förlorar er kraft. Man kommer inte att bry sig om er eftersom ni inte lyckas fullgöra er uppgift i världen.

 14Ni är det ljus som lyser upp världen. Ni liknar en stad uppe på ett berg. En stad uppe på ett berg ses av alla.

 15-16När man tänder en lampa så täcker man ju inte över den, utan tvärtom ställer man den så att den lyser för alla i huset. På samma sätt ska ert ljus lysa för människorna, så att de ser allt gott ni gör och prisar er Far i himlen.

Gå nu ut i augustikvällen och lys för Jesus! Ev. blit det ingen blogg imorgon eftersom jag befinner mig i urskogen, men håll utkik på lördag igen!

Blessings!

/Sofia


Kommentarer
Postat av: nemo

Du skämtar en del, men jag tänkte bara säga det här ändå: Lev inte ditt liv efter andras förväntningar...

2008-08-09 @ 02:39:46
Postat av: sofia

Vill du utveckla det lite, Nemo?

2008-08-10 @ 22:39:45
Postat av: nemo

Du skriver att du har "räddningsdejter" för att kunna säga till andra att du varit på en dejt, och att du funderar på vad tjejerna på skolan ska säga. Men då är det ju andras förväntningar som det handlar om, menar jag...



Lester Sumrall sa det bra en gång: "Jag vill inte ha min glädje i andra människors huvuden"...

2008-08-10 @ 23:02:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0