Jag kan också lyckas!!!

Idag har jag genomfört en av mina största bedrifter någonsin! Jag har bytt ett punkterat däck på bilen! Vi skulle ut och bada med barnen på fritids och när jag har kört 500 meter inser jag att något är fel. Höger backdäck såg ut så här...


Jag har aldrig kommit på tanken att byta däck, men barnen hejade på och jag tog mod till mig och tänkte "varför inte?" och satte igång. Själva domkraften var lite invecklad, men när jag väl fick upp bilen gick det som smort! Jag är fortfarande väldigt stolt! Fast utan 4 barn som peppade mig hade jag inte gjort det, för jag trodde inte det om mig själv... Slutsatsen blir: Våga peppa varandra, då kan ni genomföra stordåd!

Dagen blev vid stranden alltså, inte så mycket badande, emn krabbfisket var det inga problem med, förutom att vi saknade en spann, en plastpåse fick tjäna som hus åt krabborna...

Ikväll kom min syster hem från Rumänien. Det blev ett snabbt besök hos mamma, sen åkte vi alla 3 ut till LÖkeberg med kaffekorg och badkläder. Helt ok i vattnet faktiskt! Men solnedgången var vackrast!


Så var det bara en dag kvar på sommarlovet och snart börjar vardagen, men i år blir det en slags nystart; jag ska läsa ryska och bara arbeta 70 % på skolan...

En sångstrof blir dagens ord:

Jag nu lämnar allt
Allt till Dig min dyre Jesus
Ja, jag lämnar allt

Sov gott!

/Sofia

Kommentarer
Postat av: Marlene

Det är ju det jag alltid har sagt: Kvinnor kan!



Ps. Underbar solnedgång! Förstår varför du bor vid havet...

2008-08-21 @ 22:44:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0