Guds frid övergår allt förstånd!

Nu är lördagen till ända och den har mest varit fylld av regndroppar... Det är lite sorgligt mysigt med regn och mörker. Sommaren går mot sitt slut och hösten är i antågande, men samtidigt är det mysigt på något sätt.

Även idag fick jag förmånen att köra ryssar. Det är sååååå kul att få göra det! Dels för att få prata med dem, men också att få göra något för någon annan.  God eftersmak!

Kvällens predikan hölls av Ulf Ekman. Han är bra! Han talade om den Helige Ande. Det är så mäktigt att tala om den Helige Ande. Vi behöver verkligen Den Helige Ande för att klara av vandringen med Jesus. Den Helige Anden vill hjälpa oss att komma vidare. Underbart!

Senare påkvällen har jag och Lotta och lite nya bekantskaper med Stockholmare. Väldigt trevligt vill jag lova. De sista timmarna har jag pratat med en av mina vänner som heter Samuel. Det var ett givande samtal och jag uppskattar dig mycket, Samuel! 

Här tänkt på friden de senaste dagarna. Guds frid kan verkligen ge oss lugn och ro i hjärtat. Den är helt enormt övernaturlig och  ändå så nära. Jag behöver inte frukta nattens mardrömmar, för Guds frid kan ge mina tankar skydd i Jesus.

Av detta kommer dagens bibelord

Fil 4: 6-7 Oroa er inte för någonting, utan be till Gud om allt. Tala om för honom vad ni behöver, och glöm inte att tacka honom. Då kommer Guds frid, som är långt underbarare än vad vi kan förstå, att ge era tankar och ert sinne ro och skydd genom tron på Jesus Kristus.

Sov nu gott allihopa!

Love Sofia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0