En dag med mycket spännande kunskap

Idag började vi då jobbet igen... Vi hade samling i Fiskebäcks Missionskyrka och fick oss både andlig, hjärnlig och lekamlig spis. En man vid namn Rolf Ekman , professor i neurovetenskap och neurokemi. Han berättade för oss om hjärnan och lärandet. En spännande sak han sa var att de ord vi hör påverkar vårt dna! Det blir ärr i dna:t när vi får höra hur dåliga vi är etc. Han berättade också att vad vi tänker påverkar oss oerhört mycket. Hjärnan behöver ha roligt!

Ikväll fick jag ett par sms vidarebefodrade till mig. De kom från Georgien. Tänkte återge innehållet lite...
Det kommer från församligen Livets Ord i Tibilisi. De är på läger väster om Gori och har svårt att komma tillbaka till staden.

Detta är meddelandet översatt till svenska:

"Ryssarna har förstört allt i Gori, människor från KAZAXI dödar folk och bränner hus och rånar människor i byar runt Gori. I Zugdidi har de stullit datorer och nästan alla från kyrkan där har lämnat staden. Pastor L har stannat kvar.
Vi ber och lovsjunger. Det är det huvudsakliga som vi gör på lägret. Vi är inte rädda. Bara för att ni ska få veta vad som händer här, vi vet inte vad ni får för nyheter utomlands. Utländska journalister har också blivit dödade. I Tckinvali är nästan alla dödade utav dem som inte kunde lämna. Alla arméstationer i Gori har de bränt. Guds välsignelse över er! "

Dessa människor behöver våra böner! Har du aldrig bett till Gud innan så kan du sätta igång nu! Bara Gud kan lösa denna konflikt!

Joh. 14: 27
Även om jag inte stannar hos er så ska ni ha frid. Jag ger er min frid, en frid som ingen annan kan ge er. Var därför inte oroliga och rädda

Frid!

/Sofia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0