En fantastisk kväll!

Dagen har ägnats åt studier! Hjärtat i ryska idiom och lite översättning. Däremellan har det druckits lite Löfbergs lila, ätits, kollat snabbt på eurovision (det är ju bra med repris eftersom man kan snabbspola...) Sedan bar det av till kyrkan. För jag skulle gå på konsert!
Det var Pastorsfrun Randi Ishoel som skulle ha solokonsert. Ärligt visste jag inte riktigt vilken klass det skulle hålla, men hittills har det musikaliska varit utomordentligt bra, så bra skulle det iaf bli. Det var mycket folk i kyrkan och jag träffade på några vänner. Kyrksalen fylldes snabbt och jag när jag såg mig om var det nästan fullt! (ca 1600 platser) Och när det började förstod jag varför! Vilken röst hon har! Och vilka proffsiga musiker och kör. Och flera sånger hade hon skrivit själv. Jag blev oerhört berörd av flera av dem. Så, jag får bara utbrista; Vilken kväll! Synd att ni inte var här! Jag hoppas att hon spelar in en cd så småningom, för jag hade med glädje delat med mig av den till mina vänner!

NU ska här sovas igen, för "hjärtat i ryskan" ska fortsätta studeras imorgon!

God natt!

Sofia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0