Rysslands självständighetsdag

Idag har det varit independence day här i Ryssland. det innebar att min vän Nadja var ledig och vi tog oss till våra vänner från kyrkan. De bodde i Nordvästra Moskva. Vi var ute och gick med Irina och hennes två barn. Sorgligt nog ramlade dottern och det visade sig senare att hon hade brutit 2 ben i armen och var tvungen att opereras. Väldigt tråkigt för henne! Innan de åkte till sjukhuset åt vi lite lunch i deras lägenhet. Den låg på 14 våningen och utsikten från de 3 balkongerna var milsvid. Jag hade lätt kunnat bo där! När de åkte till sjukhuset åkte jag och Nadja till Sparvbergen. det är 220 m över havet och därifrån har man en magnifik utsikt över Moskva. Vi gick även upp till universitetet och njöt av allt det vackra. ( jag skulle inte ha något emot att bo på det universitetet heller om man säger så...)

Det var så härligt att bara få prata med Nadja. Vi har alltid en massa att prata om och hon har verkligen berikat mitt liv enormt! Imorgon åker hon till Jakutsk till sin familj och hon kommer inte tillbaka förrän efter jag har åkt till Sverige. Tack och lov så finns både Skype och facebook... och förhoppningsvis kan jag få henne på besök till Sverige framöver!

Nu är klockan väldigt mycket! Och jag ska sova....

Ha det gott!

Sofia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0