Vatten och en hyllning!

Idag har det känts som om vattnet har följt efter mig. Det började i morse. Då satte jag igång kranen för att spola lite extra, det luktade illa i badrummet. Jag hoppade in i duschen och när jag var klar tittade jag mot handfatet och insåg att det flödade fritt ner på golvet. Inte roligt, eftersom där låg mina kläder och en del annat... och det saknades en golvbrunn. Torka, torka, torka.....

Senare åkte jag in till centrum och promenerade runt på Röda torget, Vasilijkatedralen och frälsarkatedralen. Vi åt i källaren på Frälsarkatedralen. Billigt och fräscht! Kaffet intogs sedan på Donken.

Jag åkte senare till kyrkan för att tjäna i Kids. vi har fika varje gång och nu stod ett övergivet glas på hyllkanten ovanför mig. Och när någon skulle något på hyllan välte glaset, vattnet flöt ut och ner över mig... Rakt i nacken!!!! Och ner i kläderna. Jag tackade en extra gång för att de har handtorkar på toaletterna och satte mig under en för att blåsa torrt. Senare, när jag väntade på min kompis för att åka hem, hörde jag strilandet! Det regnade ordentligt! Väldigt mycket! Dock, slapp jag bli blöt, för Natalya körde mig hem, hela vägen till lilla byn.
;)

Idag hade min kära pappa fyllt år, om han hade varit här på jorden. Jag tror att han hade varit väldigt intresserad av alla tekniska prylar som kommit sedan 1995, han hade säkert haft en I-pad och en I-phone. Och idag hade han nog önskat sig en app till dem... Jag kan inte säga grattis till dig, så jag gör det i rymden istället; GRATTIS PAPPA!

Imorgon blir det gudstjänst igen, så nu måste jag somna....

Ha det gott!

Sofia

Kommentarer
Postat av: Kristina Lundberg

Hej Sofia! Känner du till barnvisan med refrängen "Vatten, vatten, bara vanligt vatten!"... I morgon ska vi åka ut till stugan vid havet, 3 mil norr om Skellefteå. Undrar om man satt på sommarvattnet än?
Hälsningar Kristina

Svar: Hade ni fått vatten?
Fia

2013-04-28 @ 21:55:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0