Ojojojojoj....

SÅ trött man kan vara en mörk dag i november. Blutsaften är helt ok att dricka och jag har snålat med kaffe, godis och annat onyttigt och druckit juice, ätit leverpastej och en massa frukt. Hoppas att det höjer upp mitt lågblodade jag och att jag hamnar över den magiska gränsen för blodgivning! I dagsläget har jag en liten blodstege som jag behöver klättra upp på en del.

SÅ har jag gjort dagens goda gärning. När jag backade ut från kyrkan förut såg jag ett stort LIsebergsskynke i ögonfrån. Skynket visade sig vara min moster som var på väg till vårdcentralen för årets influensaspruta. Jag sa till moster att gå tillbaka med rullatorn, så kunde jag köra henne. RIsken var stor att hon antaingen skulle regna eller blåsa bort en sån här mörk dag i oktober. Moster, som fyllde ärofyllda 85 år i år, tog tacksamt emot mitt erbjudande. Under tiden hon sprutade i sig lite vaccin var jag och handlade lite pimp till min 20-talskjol. Nice, om jag själv får säga det... Med moster var det så tajmat så när jag var klar och körde till vårdcentralen så var hon klar. Ni må tro att det kändes gott att få hjälpa henne upp i lägenheten, viss om att hon var hemma minst 1,5 timme tidigare än om jag inte hade sett Lisebergsskynket!

Ikväll har mor och jag jobbat med kjolen. Mamma har nålat och sytt det svåra, jag har sytt ihopa den och trätt i resår.... JAg har faktiskt en symaskin, men det var längesen jag sydde och mamma är grym på sånt!

Nu är det dags för lite sömn igen. Imorgon har vi studiedag med jobbet och då ska jag upp lite tidigare.

Tips; läs mina länkar till andra bloggar, de säger en hel del!

Bless U!

/Sofia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0