Tankar en natt i början av April...

Glad Påsk alla vänner!

JAg har haft en helt utomordentligt bra påskafton på Tjörn. Min goda vän Cattis och hennes härliga barn var med, lixom min mamma. Vi var hos min syster Helena med familj. OCh tänk att påsken prickade in solen just denna dag. Västkusten är helt underbar i solljus och värme. Vattnet ser sååå inbjudande ut, men det kommer säkert dröja iaf 1,5 månad innan jag doppar ner något i västbaljan.

Imorgon ska jag och mamma till mina andra syster med familj. De har varit sjuka till och från jättelänge, men nu äntligen verkar det vända. Jag längtar efter dem, de är små ögonstenar och jag älskar att vara med dem. Vilket jag gör med alla syskonbarn. På något vänster blir jag som barn på nytt. Med små söta liv kan man få leka som vuxen också! Och all den kärlek de ger blir man så salig på!

När det nu gäller påsk vill jag bara påminna om en sak; påsken handlar INTE om påskharen. Den finns inte! Men den handlar om en person som kom hit ner, blev totalt förödmjukad, hängdes upp på ett kors, dog en plågsam död, las i en stengrav och allt verkade kört. Men Gud uppväckte Honom från det döda och nu sitter han i himlen och talar gott om oss. JEsus Kristus är sannerligen UPPSTÅNDEN! Bara genom Honom kan du få evigt liv!

Så var välsignade och var en välsignelse!

Love U!

/Sofia

Kommentarer
Postat av: Erik Asteberg

du skriver bra. Ja, Jesus är uppstånden!

2010-04-15 @ 23:13:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0