Ungern nästa!

Om 2 månader ska jag och några ungdomar från min kyrka åka till Ungern på en teamresa. Vi sak hjälpa vår vänförsamling med lite av varje, ex bygga relationer med deras ungdomar, prata engelska, evangelisera på olika sätt, och stötta dem i deras arbete. Det är väldigt kul att få göra det här. Även om det just nu är väldigt mycket. JAg har varit i Ungern en gång; 1991. Då var jag på skolresa och vvar helt fascinerad över alla länder som fanns i världen. Efter det besöket har jag varit i en hel del andra länder. En del märkliga och en del lite mer europeiska. Svårt att säga vad som har varit bäst, jag kan nog göra mig hemmastadd var jag än är!  Men Ungern är verkligen värt ett besök!

Nu har ryskakurserna gått in i en mer intensifierad fas, nu ska här pluggas! Jag har ambitionen att få G på tentorna, men jag vet inte hur jag ska lyckas med det! Det är nog bara att PLUGGA,PLUGGA,PLUGGA! Fast mitt i allt så gillar jag det!

Njet, nu är det åter dags att släcka ljuset och föras in i sömnens värld...

Be blessed!

/Sofia

Kommentarer
Postat av: Anna-Lena

Låter som en spännande resa. Förstår dom ryska där ;-)

2009-05-08 @ 21:25:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0