Jesus kommer alltid att vara en vinnare- träna med Honom!

Idag kom det tunga beskedet; Christian Olsson åker inte till OS. Det är trist, för han var verkligen värd ett mästerskap! Men trots alla motgångar sista åren, gjorde han ett 17-meters hopp. Jag lyfter på hatten, ställer mig upp och applåderar! Har han fortfarande drömmen om världsrekord kommer han att slå det! Eller så kommer han att ha andra större drömmar!

Idag har Lotta åkt hem... snyft. Men vi ses ju snart igen! Det känns lite tomt bara... ingen att prata livets alla stora frågor(=relationer) med. Ingen att bara titta på så börjar man skratta, för vi skrattar ofta åt samma saker... Lotta, kom ihåg 4 år, 100% och härligt! Bara vi som fattar!

Gårdagens bibelord har skapat en viss feedback! Vill bara säga att det är Levande bibelns översättning och finns på nätet. Googla på Levande bibeln så kommer det en massa länkar! Sista veckorna har orden om Guds rike vuxit inom mig. Jag vill sätta Jesus på första platsen, då kommer allt annat att lägga sig tillrätta. Ordet "förtröstan" har fått ett helt nytt liv. En slags vila har börjat infinna sig. Ikväll var jag en sväng till kyrkan och spelade lite piano. Då kom en text till mig:

Jesus, Jesus
Jag viskar Ditt namn, Jag ropar Ditt namn; Jesus
Jesus, Jesus
I Ditt namn finns styrka och kraft
I Ditt namn finns hopp och frid
Jesus


Fick även en melodi, så det kan bli några verser till.

Det slog mig när jag läste om Christian Olsson att Jesus alltid kommer att vara en vinnare. Han vann en seger en gång för alla när Han dog på korset för oss. Att anlita Honom som livstränare är att ge sitt liv till Honom. Följer vi Hans väg kommer vi också att vara vinnare! Därav kommer dagens bibelord från Fil 3:12-14

Se framåt

 12Jag menar inte att jag är fullkomlig. Jag har inte ens lärt mig allt jag borde, men jag fortsätter att arbeta vidare mot den dag, när jag slutligen ska bli allt det som Kristus avsåg när han frälste mig.


 13Nej, kära bröder, jag är ännu inte alls som jag borde vara, men jag sätter in all min kraft på att glömma det som ligger bakom mig och jag ser fram emot det som väntar mig.


 14Jag spurtar mot målet för att kunna ta emot det segerpris som Gud har i beredskap åt oss i himlen, på grund av det som Kristus Jesus har gjort för oss.

/Sofia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0