3 mirakler...

Idag styrde vi Kian österut till Tvärslätt-Loo för att träffa de 3 små miraklerna Bertilsson. Färden gick över äng och berg, genom skog och dal. Väl framme var de inte hemma! Men efter en stund dök de iallafall upp. Tystnaden är så total ute på landet... så bilen hördes ganska långt ifrån! Det var lika kul som vanligt att få gosa med dem. Ingrid var på ett strålande humör och pussades och kramades, Frank hade rundvisning av huset, så Lotta fick koll på var man slängde sopor, se den nya mattan och våningssängen. Självklart berättade Frank att kojan ska bli gul och lila, när den är byggd. Tur för oss att solen sken, då kunde vi sitta på altanen och fika. Men, som den svenska sommaren är, fick vi vackert ta kakan inomhus.

Frank fick ut mig i skogen för att plocka blåbär, men vi kom inte så långt, regnet öste ner och vi fick vänta under träden. Frank ville inte gå tillbaka, nej, blåbären väntade ju på oss. Till slut kom jag på knepet; försten hem vinner! Frank pinnande på med en gång, jag kom långt efter i blöta sandaler. Lilly vilade sig en stund på lottas arm och vid middagstid fick hon åter krafterna tillbaka. Oj, vad hon tecknar och pratar! Ba= bra, pa=lampa, ta=tack, sen gjorde hon mitt tecken också och då blev både jag och Lilly väldigt stolta! Det är svårt att tänka sig hur svårt sjuk hon var för ett år sen! Hon är helt underbar! Ingrid och Lilly kramades och pussades flera gånger, de är så söta!

Nu är det dags att sova, tidigare för varje kväll.... Vi ska på gudstjänst i Agape i morgon. En ny erfarenhet för mig, ska bi spännande!

Mirakler.... Mina 3 syskonbarn är mirakler på olika sätt, men mest för att de är så perfekt skapade!


Dagens bibelord:
"Jag tackar Dig för att jag är så underbart skapad. Ja, underbara är Dina verk, min själ vet det så väl." Ps. 139:14

In His Love
Sofia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0