Stilanalys i en underjordisk liten galleria.

Igår bytte jag boende, jag flyttade hem till natalya. De har större plats och jag kan sova utan att behöva vara vaken och fundera över om jag håller andra vakna eller inte. Jag har lyckats både prata i sömnen på engelska och dessutom andas högt och låta när jag sover. Så kan det gå.

Idag vaknade jag alltså i Koroljev. Och jag skulle kunna säga att det är min ryska familj. Lena, som jag bodde tillsammans med förra året, bor där tillsammans med Natalya och hennes mamma Nina. Alla tre har på något sätt bott med mig. Natalya hemma hos mig i kungälv. Nina och natalya hemma hos min mamma i kungälv och Lena och jag i valentinovka förra året.

I skolan var jag med på lite lektioner. Idag har de svarat breven eleverna på Brandströmska har skrivit. Och efter det var jag me då engelska ned 6 åringarna. Så kul! De var supersöta!

På kvällen var jag med svetsa och några andra jag känner/ lärde känna på en masterclass i stilanalys. Vi gick ned i en källare mitt i centrala Moskva. Jag tyckte det var lite läskigt först. Men därnere visade det sig finnas en mindre galleria med kläder, smink, smycken, väskor och mycket mer. Där i en liten lokal hölls en liten färganalys. Jag fick veta att jag är vår. Det känns väldigt bra att vara vår! :) och ja, jag köpte ett par färgstarka halsband. Är sååååå nöjd!

Nu sitter jag på natalyas kontor i kyrkan och väntar på att få åka hem. Vi får se hur lång tid det tar. Under tiden roar jag mig med att skriva här och plugga lite om modern rysk konst. Nätlektiin väntar i morgon!

Ha det gott kära ni!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0