Moskva

 
 
 
 
Så sitter jag nu här igen, i en lägenhet i Moskva. Det känns nästan inte som om jag varit härifrån. Nåja, lite skillnad är det, men jag är så glad över att få vara här igen!

Igår storsatsade jag runt på röda torget och GUM för att senare gå till en klassisk konsert som koreanska musikstudenter var huvudmusiker på. Helt underbart vackert, dock var jag lite trött så jag fick blinka många gånger och hälla i mig ett par espresso.

Idag fick jag följa med på gudstjänst i den södra delen av Moskva. Och där fick jag även vara med på söndagsskolan. Jag kände mig hemma, de hade samma ordning som i kungälv, barnen är med på lovsången, välsignas och går till söndagsskolan. Jag blir så imponerad av den passion de har för son söndagsskola, hur de förbereder sig i minsta detalj. Och jag fick vara med och inspirera pysslet. :)

Efter den gudstjänsten tog jag spårvagn, metro och buss till den stora kyrkan för att gå på deras andra gudstjänst. Åh, vilken glädje det var att komma dit! Och så kul att träffa en massa vänner. De frågade en hur länge jag skulle stanna den här gången, tyvärr fick jag svara 12 dagar...

Frampå kvällskvisten åkte jag med en kompis tillbaka till centrum och gick på designerutförsäljning. Jag köpte inget, men grejen i sig var rätt kul. Så småningom kom jag till en metro som tog mig hem och nu ska jag strax sova. Imorgon blir det kul när jag får besöka skolan igen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0