Lite snabbt...

Glädje idag! Vattnet var varmt, ganska ok tryck och jag fick tom tvättat håret! Bäst att ta tillfället i akt! Jag dick till och med diskat det sista, skrubbat diskhon och kunde ta mig en god kopp kaffe. I em har jag varit i kyrkan och hjälpt till att pynta inför imorgon. det innebär både att spraya ramar, limma dekorationer och blåsa upp ballonger. Jag är grymt bra på pyssel efter de här månaderna. Ryssarna gillar pyssel ska ni veta! Jag lärde även känna en tjej från Vitryssland. Hon var i Moskva för att arbeta och hade börjat gå till vår kyrka. Hon kände inte så många, men var med oss i kväll. Jag hoppas jag hinner träffa henne lite på söndag på gudstjänsten. Jag fick en känsla av att hon tydde sig till mig.

Ikväll har jag njutit av mitt kilo med jordgubbar. Eftersom jag hade choklad i kylen (inköpt för banan med choklad) tänkte jag ut den briljanta iden att micra chokladen och doppa jordgubbarna... Micra INTE choklad på hög värme i en plastburk! Det blev dimmigt i köket och luktade aber. Dessutom blev det hål i botten på plastburken. det blev ett sedvanligt vattenbad när dimman skingrats och resten av gubbarna får tillbringa natten i kylen för att njutas till frukost och mellanmål. För imorgon blir en äkta lång kyrkdag på barnens dag!

Sov gott alla vänner!

Sofia

Sånt här fint pyssel har jag lärt mig att göra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0