En mellandag

Idag tog jag mig till kyrkan för att hjälpa till inför lördagens "Barnens dag" i kyrkan. Jag var i väldigt god tid och satt och väntade en stund. Då insåg jag att det inte är många veckor kvar nu. Och drabbades av lite stressångest. Det är så mycket jag vill göra innan dess! Jag vill ex. åka till Jaroslavl en dag och så vill jag till Kreml, Röda Torget, GUM, Tverskaya, Sparv bergen och en massa annat... och så vill jag träffa alla fina vänner jag har lärt känna. Jag sak hinna, för jag tar en sak i taget! (Att jag dessutom håller på att avsluta några inlämningsuppgifter till universitetet gör inte det hela enklare.

Men längtar du inte hem då? Jo, det gör jag, och så trivs jag så enormt bra här med! Fast det känns helt ok att komma hem till lite mer kläder, mina böcker, min lägenhet, min familj, mina vänner och en massa annat. Och det känns rätt trist att lämna Moskva, kyrkan, pulsen, den billiga kollektivtrafiken, vännerna, barnen och en massa annat. Jag var inte beredd på denna dubbla känsla! Nästa gång jag åker hit eller någonannanstans en längre period vet jag iallafall att man kan ha dubbla känslor, och att det är ok!

Jag har lärt mig några nya fina pyssel ikväll, jag hoppas att jag får tillfälle att göra dem hemma också! Fram för mer dekoration i barnrummen!!!!

Och om ni undrar över allt vatten... Idag har vattnet kommit från och till, varmt och kallt, men jag har kunnat duscha och jag har kunnat diska! Snart ska jag borsta tänderna! Dessutom verkar de köra vattenavstängning lite från och till under 10 dagar i Moskva för att kunna renovera nätet. Special!!

Sov nu gott!

Sofia

Kommentarer
Postat av: Kristina Lundberg

Hej Sofia! Du verkar ha fullt upp. Här är det full sommar. Helt underbart!
Hälsningar Kristina

2013-05-31 @ 16:48:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0