En kväll jag sent kommer att glömma!

Dagen började inte bra! Jag var eländigt trött efter gårdagen, som blev väldigt sen och var bara upp för frukost, men var så trött både i knoppen och kroppen så jag gick å la mig igen! Efter ytterligare ett par timmars sömn orkade jag mig upp ur sängen och in i duschen.
Och den gjorde mirakel, jag blev som en ny människa! Det regnade ute och jag och Lena, som var ledig idag, var bara hemma och slappade.

Så småningom tog vi tåget till kyrkan. Ikväll var det det lovsångskväll. Vilken kväll! Ungefär 1400 andra människor hade tagit sig dit. Musiken var helt fantastiskt bra. Musikgänget som finns här är något enormt proffsiga. Ikväll var det inte bara kör och ett komp, det var stråkar, blås, klaviatur, sträng, trummor, name it! Men det bästa är att fokus ligger inte på att de är så bra, fokus är på Jesus. 2 timmar liksom flög förbi. Och jag insåg att jag bara måste försöka få tag på de sånger som sjöngs ikväll, de var så bra!

Imorgon är det fest! Det är påskdagen här. Då är det finstassen, klackarna och frisyren som gäller. Nu sitter jag med färg i håret... Vad gör man inte för att fira Påskdagen!?

Jag säger som ryssarna: Jesus är uppstånden! Ja, Han är sannerligen uppstånden!

Kommentarer
Postat av: Kristina Lundberg

Ja Sofia, Jesus är sannerligen uppstånden!!! Härligt med detta enorma firande! Hoppas du blir riktigt fin i håret...
GLAD PÅSK! önskar Kristina

2013-05-04 @ 23:02:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0