En helg utan internet…



Jag har varit på teambuilding i helgen. Det innebar att vi åkte ungefär 2 timmar utanför norra Moskva med tåg och taxi till en lägergård som Baptisterna har. jag måste säga att det var fantastiskt roligt! Att få hänga med 30-tal hängivna barnledare under en helg är inspirerande. Och helgen till ära hade de tagit med riktiga gympalärare. Så igår var vi två grupper som hjälptes åt att lösa olika fysiska uppgifter, gå med bindel för ögonen och bli ledda inne i skogen. Dessutom skulle vi vara tysta under genomförandet. Då gäller det att hitta andra sätt att varna för hinder. Vi krälade under rep, balanserade på stockar, tog oss upp ur sittande ställning tillsammans och även slappnade av helt enbart för att tas emot av våra vänner. Jag var helt slut efter passet, men så kul vi hade! Och vad vi lärde känna varandra! (och helt plötsligt var det väldigt många som kunde engelska…)

Idag uppmuntrades en del ledare med diplom och 2 ledare som tjänat länge på Söndagsskolan får som uppmuntran en resa till Sverige i sommar och Europakonferensen på Livets Ord i Uppsala. Jag gillar kulturen av att uppmärksamma människor. Och jag gillar den uppriktiga glädjen med vilken man applåderar uppmuntran. Det finns liksom inte " men jag då? Får inte jag någon uppmuntran?" Nej, alla vet att de är omtyckta och älskade av alla i gruppen och gläds med de som den här gången fick en extra uppmuntran! Jag satt med tårar i ögonen vid flera tillfällen, enbart över att jag blev så rörd av den uppriktiga omsorgen och kärleken de visade varandra.

När jag kom hem ikväll satte jag genast igång datorn och insåg till min fasa…. inget internet! Jag fattar inte vad som hänt, det kom upp ett annat nätverk och jag slog in en kod vi brukar ha i huset och det funkade, men bara i tvättstugan. Så nu är jag förpassad ut i tvätten igen. Så imorgon tar jag mig nog in till stan och sätter mig på Leninbiblioteket och pluggar. Kyrkans café ska stänga för renovering och Globus känns inte helt ok att sitta och plugga på. Det är kruxet när alla mina dokument ligger på google och Skydrive…

Jag kan ju erbjuda mina tjänster också; efter den här helgen kan jag gärna ha en ledarhelg i Sverige! Enbart för att få se er krypa på marken, lösa svåra uppgifter, jobba hårt och i slutändan få ser er lyckliga över att ni är så fantastiska och kan ge uppmuntran utan att tycka synd om sig själv. ;)

Ha det gott!

Sofia

Kommentarer
Postat av: Irene Gustafsson

Kul!

2013-05-26 @ 23:02:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0