Hjälpsamhet och 15 dagar kvar...

I helgen har jag återigen mött hjälpsamhet. Och det följs av stor tacksamhet! Jag frågade ett par i kyrkan om de kunde titta till min bil i väntan på mitt reg bevis, den stod lite illa till och skulle kunna bli skrotad på plats, så erbjöd de sig att bogsera den hem till sig. de bor i närheten... Sånt gör mig enormt tacksam!

Nu är det 15 dagar kvar och en annan sak jag är tacksam över är att pastor Åke Carlsson, Livets Ord i Göteborg, tog sig tid att prata med mig om visumproceduren. Jag känner mig mycket lugnare nu ska ni veta! Maratonveckan verkar bli lite lugnare än vad jag trott... dock är den fortfarande en maratonvecka. Om 20 minuter börjar lingvistiklektionen, ikväll ska jag ÄNTLIGEN träffa Anna-Lena, i morgon MÅSTE jag plugga, packa OCH ta ett par sprutor till. (fast jag kommer vara på Bönehuset på kvällen, det sociala är viktigt) Onsdag blir det plugg och packa igen för på torsdag kommer en annan hjälpsam människa och hjälper mig att städa lägenheten fint för Josef, som flyttar in på fredag. Vad händer på fredag då? Då förväntar jag mig att inbjudan kommer och att jag kan ta mig till Visumcentralen i Göteborg. Spännande nu!

Ha det gott vänner!

In His Love
Sofia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0