En hel dag i Moskva

Igår, tidigt på morgonen, lyfte planet från Landvetter. Dock landade det inte i Moskva, men dock på grund av platsbrist, på rätt terminal, alltså terminal 5 på Arlanda. Där slog jag ihjäl lite tid och tillslut fick jag gå ombord på SAS sk730 till Moskva. Där möttes jag av Natalya och Slava, de tog mig vidare via tåg, metro, tåg och ett till tåg hem till Lena där jag nu befinner mig. Det är en liten byliknande station, typ Ytterby, som nu är min vrå.

Jag besökte en stormarknad igår kväll, med betoning på STOR. Jag har aldrig sett så många kassor på rad eller fiskdisken, som verkligen var något i "hästväg" (hehe) Jag lovar att dokumentera detta på något sätt. När vi ändå besökte Globus köpte jag ett ryskt telefonnummer. Jag kan inte ringa utanför Moskva, men jag kan skicka sms till Sverige och de kan ringa mig. Eller iaf en av systrarna kan det. Nu har jag även internet hemma så så går det ju att skypa.

Idag tog Lena mig till kyrkan. Vilken fantastisk byggnad. Ett gammalt sovjetiskt kulturhus har förvandlats till ett Guds hus. Jag träffade Olga, som har ansvar för söndagsskolan och fick lite information om vad jag kan hjälpa till med. De visade mig runt och ja, jag överdriver inte, detta måste vara ett himmelrike för barnen. Jag har aldrig sett en så bra lösning. Oerhört fräscht. Jag ville bli barn på nytt och få leka i dessa rum! Mer kommer!

Kvällen avslutades med gudstjänst. Jag tror jag förstod 50% av predikan, känns bra tycker jag.

Imorgon ska jag till kyrkan och jobba igen, nu är jag trötter och ska sova lite.

Ha en glad påsk, vänner! Men glöm inte bort varför vi har den! Här firar vi påsk om ett par veckor.

Vi hörs!

In His Love!

Sofia

Kommentarer
Postat av: Patrick Ölund

Välkommen till storstan! Hoppas du ska trivas.

2013-03-28 @ 22:19:35
URL: http://hicc.bloggsida.se
Postat av: Catarina

Låter både spännande och kul! Det ska bli kul att försöka följa din tid i Moskva

2013-03-28 @ 22:33:24
Postat av: Marie Grahn

Vad roligt...hur länge ska du vara där och vad ska du göra?

2013-03-28 @ 23:38:21
Postat av: Agneta

Härligt att du nu är på plats. Ska bli spännande att följa dig på bloggen. Kram /Agneta

2013-03-29 @ 07:47:07
URL: http://www.agnetaolsson.se
Postat av: Irene Gustafsson

Å va roligt att läsa!
Kommer att följa din blogg!
Ha det fortsatt mycket bra!
Kram

2013-03-29 @ 10:52:05
URL: http://www.ireneshus.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0