Grattis Sverige!

Idag firar vi Sverige! Och nog är Sverige fantastiskt! Vackert, rent, tyst, fri läkarvård för barn, och nästintill fri läkarvård för oss andra. Vi har en helt ok äldrevård (även om den har sina baksidor), barnomsorgen och skolan är också bra. Vi har helt ok vägar att köra på och vi har åsiktsfrihet. Vårt land är fantastiskt! Sett utifrån ett annat land har vi så mycket bra! (dock är kollektivtrafiken oerhört dyr i Sverige, det gillar vi inte). Min nationaldag firades i Kosminskij Park. En oerhört vacker plats. det kändes som att jag var på landet, men det var faktiskt bara i utkanten av Moskva. Jag och ett par vänner till mig hade picknick utmed Moskvafloden och de firade Sverige med mig! När jag kom hem blev det svtplay och Skansenfirandet. Kvällsmaten bestod av smörgås med Ikeas senapssill, punschrulle (IKEA) och kaffe (Löfbergs lila). Så man kan säga att jag firade traditionsenligt med både parkpicknick, svenskmat och Skansen!

Nu börjar tiden rinna ut för mig här på andra sidan Östersjön. det känns lite sorgligt! Jag hoppas kunna åka tillbaka snart igen! Jag gillar livet här! Men när, hur och varför det är framtida frågor. Fast en liten trip över i höst hade suttit bra! ;)

Grattis härliga Sverige på nationaldagen!

Kram Sofia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0