En stad har olika skepnader.

Idag har jag jobbat med mina studier. Just idag kändes det tungt! Jag insåg att en av jag behöver göra många ändringar i mitt arbete för att få VG. Uppförbacken mentalt blev maximal. Men det finns en lösning... Under kvällen var jag och en av mina numera nära vänner på Sacharov center. Det var mycket intressant. Jag kommer skriva lite mer om det i framtiden, just nu smälter jag intrycken.

Efter stunden där gick vi till Kurskayatorget där kyrkan hade matutdelning. Jag fick veta att de först hade en liten predikan och sen delade de ut mat. Fler kyrkor använde torget till det, så man skulle kunna säga att det är en kyrka utomhus. Det var gott att se teamet stå där i en ring och be när vi kom. Det var så enkelt och ingen brydde sig. Men vilken styrka att be för varandra, precis mitt i myllret och folket.

Vi gick vidare till ett köpcenter och köpte mat. Senare gick vi runt i affärerna och tittade för att avsluta på Starbucks. Plötsligt insåg jag att klockan var mycket, sista tåget skulle snart gå, så det blev en running till tunnelbana och tåg... och där insåg jag att jag hade mer än 15 minuter till godo!

Jag har varit på Kurskaya många gånger, men bara under jord, ovan jord fanns det en hel världs att utforska!

Sov gott!

Sofia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0