Snön börjar smälta!

Jag kan se barmark på sina håll nu. Iaf på vägar och vissa gångbanor, dock är det fortfarande högvis med snö. Men den som väntar på något gott...

Idag har det varit kyrkdag. Jag har varit med och förberett inför söndagsskolan i helgen, övat sånger med barnteamet, varit med på "staffmeeting", pratat med en skådespelare som bjöd in mig till sin teater på premiär (allt på ryska), och nu sitter jag och väntar in min goda vän Natalya för att åka med henne hem. Så jag slipper tåget hem idag. ;)

Apropå tåg, i morse när jag åkte var det massor av folk på tåget. Då består tåget ändå av mer än 10 vagnar. De stod folk i gångar och i utrymmet vid dörrarna. Jag tänkte att jag skulle bereda lite plats där jag stod, men det innebar jag helt plötsligt befann mig helt omringad av ryssar, som var på väg till jobbet. Genast insåg jag mitt misstag; lämna INTE platsen om du står vid en vägg, såvida du inte har en väldigt bra balans... Det blev hårdträning i balans idag! Jag behöver lära mig hur man köar i Ryssland! Det menas inte som i Sverige, utan mer som "rör på dig hela tiden, så kommer du fram".

Det som är så mycket bättre nu än 1992 (mitt första besök i Ryssland) är att det finns uppkoppling nästan överallt, så idag har jag pratat med syster Ulrika, Frank, Ingrid och Lilly på Skype. Just love it! Och tänka sig, jag såg det fina vädret ni har i Sverige och jag fick se deras fina nya hobbyrum! Helt otroligt!!!

Imorgon är en ny dag! Då ska jag vara här, men inte lika tidigt, så jag kanske inte behöver trängas utanför salongen på tåget.

Moskvahälsningar

Sofia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0