Idag- en vilodag

Idag- en vilodag

Det var nästan jobbigt att vara ledig ytterligare en dag, men nyttigt! Jag hade inte kommit in i Moskvatid och jag var ganska trött. Nu hoppas jag att jag ska bli en sån där morgonpigg person igen, som jag lyckades bli de sista veckorna innan avfärd.

Jag hade en lugn förmiddag med lite skön läsning, god frukost och bara lugn och ro. Jag nåddes av det tragiska budet att Betelkyrkans pastor hade förlorat kampen mot hjärnblödningarna och även om jag inte visste vem han var, så har han funnits i mina böner under de här två veckorna. All styrka och kärlek till hans familj och församlingen på Hönö.

Lite senare tog jag Marsjrutkan, en minibuss typ Flexlinjen, till Globus för att handla och fylla på mitt telefonkort. Jag måste säga att kollektivtrafiken är en dröm, bra priser och man kan ta sig varsomhelst! Jag strosade runt på Globus, ett MAXI i maxat format! Allt finns här! Jag tog även en fika före och en snabbfika efter besöket inne i affären. Globus har gratis wifi, så det är en bra plats att vara på och kolla lite facebook, instagram, lite göteborgsnyheter och snabbmail. Det finns wifi i huset också, men jag får stå i korridoren utanför lägenhetsdörren för att kunna komma in i zonen. Grannarna ler lite åt den tokiga svenskan som skypar ovanpå tvättmaskinerna. Tur för mig att de är med i kyrkan. Och nu har de nog sett halva familjen på dataskärmen.

Idag hade jag min första gäst på besök, min granne Olga kunde inte öppna sin dörr med sin nyckel utan fick vänta på sin man för att komma in. Så då bjöd jag in henne på lite fruktsallad under tiden. Hon pratar engelska perfekt eftersom hon har bott i USA i fyra år. Ganska gott att få prata lite mer obehindrat emellanåt.

Nu har jag gjort lite översättning som ska in i slutet av veckan, lyssnat på Matthew Barnett och ätit lite mat.

Imorgon ska jag ta mig till kyrkan igen, så nu ska jag kolla av vilken tid tågen går imorgon.

Ta hand om er fina vänner, och ta hand om varandra!

All kärlek!

Sofia

Ps. Här kommer några bilder också.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0