Äventyr, psalm 91 och söndagsskola

Nu har jag äntligen lite bättre koppling till cybern. Här är det bra, snöhögarna växte lite under helgen, men idag har det regnat så de har krympt lite. Idag har jag och Lena gått en lååång promenad i vårt område. Jag befinner mig faktiskt på en plats där många kändisar har hus. Vi gick i skogen och det ena vackra huset efter det andra uppenbarade sig. Själv bor jag i en helt normal lägenhet med både varmt och kallt vatten. Och värme i mängd. Det är enormt varmt inomhus här, jag öppnar fönstret nästan hela tiden.

Häromdagen, i fredags, gjorde jag mitt första stora äventyr. Jag tog fel tåg hem. Jag upptäckte det inte förrän jag kom 5-6 stationer från där tågvägen delar sig. Jag bad ett par herrar om hjälp, de insåg att jag hade ont om tid eftersom sista tåget tillbaka skulle gå om 5 minuter. Jag sprang till rätt plattform, köpte en ny biljett, ut på perrongen och bad ett par andra om hjälp. De såg till att jag kom av på rätt station (vilket jag höll på att missa), hjälpte mig att klättra ner från plattformen för att komma till rätt, där jag fick klättra upp. Allt detta iklätt högklackade stövlar! Till slut kom då rätt tåg och jag kom hem. Varför ringde jag ingen...? Mina pengar på kortet var slut eftersom jag glömt stänga av datatrafiken! Man lär sig alltid något.
Vad har då Psalm 91 med detta att göra? jo, den gjorde att jag inte var rädd. Utan att jag faktiskt kunde tänka klart och lösa problemet. Nu har jag dock fått en massa tips vad jag ska göra om jag tappar bort mig!

I lördags var jag med på min första söndagsskola, det var jättekul, kids här i kyrkan har fantastiska lokaler och helt underbara ledare, så jag lär mig mycket! Igår hade vi 2 olika söndagsskolor under de 2 första mötena. Det sista stora mötet för helgen var ungdomsmöte och då har de inte söndagsskola. Mellan mötena hade vi lunch och "masterclass". Det är en kort undervisning för barnledarna om hur man kan utvecklas osv. Väldigt spännande! Igår blev det också ett restaurangbesök, Metroåkande, masjrutka åkande och Galleriabesök. Fantastiskt att de orkar shoppa kl. 20 en söndagskväll...

Jag ska försöka få in lite bilder här så småningom!

Hoppas ni har haft en bra påsk, jag kommer fira den i början av Maj!

Ha det gott alla fina vänner!

Kram Sofia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0