Regnet öser ner, men jag sitter tryggt under tak.

Jag har haft förmånen att få låna ett hus under några dagar. Här finns flera rum, badkar, diskmaskin och bäst av allt: en braskamin. Min ganska stressade själ har mått bra här i huset på Tjörn. Lördagen tillbringades vid havet, på altanen, utmed vägkanten och framför brasan. Jag har faktiskt kunnat stilla ned min stressade själ till normal nivå, kanske tom till en något lägre än normal. Jag tycker mig ha fått några nya insikter om min framtid, några fingervisningar om en väg jag inte kunnat ana för ett par år sedan. Än är det bara en liten aning som syns, men tillräckligt för att göra mig "excited".
 
Igår var jag i min "andra" kyrka. Det är pingst i Stenungsund. Jag ser det fortfarande som en del av mig eftersom jag växte upp med att Stenungsundskyrkan var en del av kungälvpingst. Jag möttes av samma varma atmosfär som sist. http://greatlove.blogg.se/2012/february/ett-par-infall-som-berorde-mig.html En atmosfär som inneslöt mig och gjorde mig glad, som gjorde att jag slappnade av och kunde tanka ännu mer kraft i livet. Jag kan verkligen rekommendera er att åka till Kristet Center Väst (pingst) i Stenungsund. Jag hade kunnat sitta kvar där hela kvällen, utan problem!
 
Att ha en sån här helg att luta sig emot när vardagens alla bekymmer kommer är fantastiskt skönt. Att ha en tro som ¨håller i allt är mer än nödvändigt!
 
In His Love
 
Sofia
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0