Down the memoryavenue...

Insikten slog mig när jag öppnade dörren; semestern handlar om utrensning!
Utrensning av ting, utrensning av stress
utrensning av minnen och utrensning av press.

Vaddå för ting? Om du tittar i mitt hem så förstår du vad jag menar, här finns på tok för många prylar som behöver hitta ett annat hem. Förhoppningsvis säljs de på en bakluckeloppis och blir ett tillskott i Rysslandsresansparbössan.

Vilken stress?! Eftersom jag jobbat 100% i år och haft svårt att hitta rytmen har det varit en del sömnlösa nätter och eftersom min väldigt kreativa tankeförmåga bestämde sig för att gå på högvarv de sista veckorna på jobbet måste jag verkligen jobba på att hålla alla ideér inför hösten just till hösten.

Men minnen då?! Det låter väl hemskt att rensa minnen... Vissa saker vill man helst inte komma ihåg, ord som sagts, bilder man sett, möten man skulle vilja vara utan och tankar som växer som starkast sömnlösa nätter. Så nog ska här rensas, eller iaf sorteras. JAg ska sortera bort de 10% dåliga minnena från det här året och fokusera på de 90% goda minnena (inkl dåliga som blev bra)

Press! Självklart ska vi tagga ner pressen på oss i semestertider! Det måste vi göra! Annars orkar inte alla vi högpresterande svenskar med livet övriga året. Så, nu kopplar jag bort jobb, måsten och in kopplas närvaro, liv och ännu mer glädje!

Satt och tänkte på de 2 sista somrarna, då läste jag detta:

http://bomsickabomblog.blogspot.se/2012/07/mardrom.html

Och ja, jag önskar att vi aldrig mer någonsin för evigt, ska uppleva ett sånt helvete igen!

Ta hand om er och tanka mycket ny kraft!


Bless You!

Sofia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0