Ett par söndagsinfall som berörde mig!



Mitt liv blev påverkat i söndags. Vi hade en fantastiskt bra gudstjänst i kyrkan, härlig gemenskap och efter det fick jag ett "infall" att köra hem en vän till Stenungsund. Jag mötte en härlig gästfrihet och fick både nybakade muffins och en god kycklinggryta till härliga samtal. Åh, vad tacksam jag var att jag tog mitt infall på allvar. Tänk om jag gått hem, satt mig framför tv:n/datorn och suckat över att jag var trött och har minsann rätt att vara det eftersom jag gick upp så tidigt. Klockan gick fort hemma hos Malin och jag började så smått tänka på att åka hem. Jag kunde ju inte missa Ove.seriens pemiär....

Så vid femtiden tog jag mig till bilen, tänkte att jag skulle köra förbi Pingst (KCV) i Stenungsund och se hur det såg ut... Där var det gudstjänst och jag körde förbi. När jag kom till korsningen fick jag ett nytt "infall", jag vände bilen, körde upp till kyrkan, parkerade och gick in. Gudstjänsten hade redan hållit på en timme och jag smög in längst bak. (smyga in är väl en överdrift, men jag hoppas jag inte störde alltför många) Jag blev alldeles tagen av atmosfären i kyrkan, jag har försökt sätta ord på det jag mötte, men jag har ännu inte hittat dem. Efter fikat var jag med när de hade bön. Och jag vet inte riktigt vad som hände den där söndagen, men ikväll är jag fortfarande berörd av den atmosfär jag mötte. Så de där infallen var nog ingen slump eller tillfällighet, det var Guds omsorg.


Alla hjärtans dag, är inte enbart för par som vill visa hur mycket de älskar varandra, på den dagen är det ju tillåtet att ge andra människor goda ord, vackra ord och en massa kärlek. Idag satte vi upp en massa hjärtan på jobbet, i hjärtanen stod det att Du är vacker, älskad, värdefull, dit liv har en mening osv. Vi satte upp dem på fönstren i korridoren så att alla som gick förbi skulle kunna se dem. Flera gånger under dagen har människor stannat och läst. Åh, vad jag önskar att de orden ska få bli som en stor revolution i deras liv. Så att de kan ge vidare dessa ord till andra människor.

Vänner! Ge kärlek! Visa kärlek!

In His Love

Sofia

Kommentarer
Postat av: M.H.

Guds vägar/tankar är så ljuvligt mycket högre än våra egna.



Du är mer ledd än du tycks inse.



GBU

2012-02-15 @ 09:04:54
URL: http://twitter.com/hammarstrand
Postat av: sofia

Ja, det verkar som att i avslappnandets stund blir jag mer ledd av Gud än när jag anstränger mig som mest. Paradox, men nåd! HAr du varit i stenungsund pingst någon gång? Annars kan jag rekommendera ett besök där! Ha det gott!

2012-02-15 @ 16:18:56
Postat av: ligia

Hej! WOW! så underbar Gud är som kan leda oss så. Så välbeskrivit hur du kände jag känner nästan det du kände men Gud vet vad Han gjorde. Jag är väldig tacksam och ärad att få ha hamnat i den söta församling KCV. och söndags budskapet var bara sååå Gudomlig nerladdad. Kan inte sluta meditera på den när jag lägger mig.

Action, när det gäller att visa kärlek i ord och gärningar så är det bara. Dessa ord ni skrev är jag övertygade att de har börjat påverka.

2012-02-15 @ 16:58:31
URL: http://ligia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0