vilken skön känsla, men ändå läskigt

Idag börjar min semester på riktigt! Innan har det bara varit ledigt för flyttad tid osv. NU börjar den riktiga ledigheten! Det är en väldigt skön känsla, men ändå ganska så läskig.

Läskigt:
Mina bromsar kärvar sig fortfarande och idag letade jag till och med upp behållaren för bromsvätskan för att kolla så att den inte hade tagit sig vidare, men det såg så fint ut så. Det är nog bara att inse att jag måste lämna den till någon bättre kunnande än jag. Efter att ha läst sida efter sida på olika bilforum är jag ganska säker på att kolven behöver "motioneras" och smörjas upp. Frågan är bara hur. OCh vad det kostar och vem som kan det mitt i semestern. Så den läskiga frågan är om jag överhuvudtaget kommer någonstans på semestern. Det återstår att se...

Skönt:
Jag kan sova längre än 7 på morgonen och jag kan glömma vilken dag det är!
Mina tankar kan fokusera på nu och här och inte där och då.
Jag får vara uppe så länge jag orkar på kvällen utan att ha dåligt samvete.
Jag kan träffa vänner och orka med det! (Om de befinner sig inom kollektivtrafiks avstånd)

Ja, så kan det vara, kanske I-landsproblem, men ni som känner mig vet att de här problemen är små mot det som har varit och fortfarande pågår.

Ha en skön fredagskväll!

/Löve Sofia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0