Utsikten från mitt fönster...

I mitt kök finns ett fönster. Om jag tittar ut genom det kan jag se många saker. Om jag vill kan jag stirra mig blind på Klocktornets fläktrum eller grannhusets gröna fasad. Eller så kan jag kolla in de rökande grannarna som alltid står på balkongen och röker. (Numera känns det som om jag känner dem. JAg vill nästan gå fram och säga hej när jag ser dem på stan) Jag kan också välja att se lite längre bort, då ser jag ett gult hus, Göteborgs kex, Bohus, skog och berg. MEn det allra bästa att titta på från mitt köksfönster idag var den klarblåa himlen! Och hur det än är så upptar den nästan 3/4 av fönstret!

Vill det sig illa stirrar jag på fläktrummet, men jag har börjat lära mig att lyfta blicken lite grann och då ser jag inte fläkten utan en vacker himmel, full med färger eller i en massa gråa toner.

Nu är det dags att fortsätta dagens göromål.

Hoppas ni har njutit lika mycket som jag av den blåa himlen!

Bless!

Sofia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0