Jag skulle vilja...


att våra olika politiska partiers företrädare skulle tala om vad just de vill göra för Sverige och INTE berätta hur de andra partierna tänker.

att all kränkningar som våra politiker slänger mot varandra skulle censueras. Jag tycker det är pinsamt när Östros läxar upp motståndrarsidan med "Att du inte skäms""Visa lite respekt nu". Tänk på att vi försöker lära barn och ungdomar att inte kränka varandra, det hade hjälpt om ni var föredöme.

att vi skulle införa statsministerval i Sverige. En röst på Miljöpartiet är en röst på Mona, en röst på Göran är en röst på Fredrik. Å andra sidan är ju det solidariskt...

att vi skulle jobba mer utifrån "det bästa för min nästa". Kanske skulle vi få en lite mindre pengafixerad värld.

att mina sjuka vänner ska bli friska. I det här läget kvittar det vilket block som vinner. Svårt sjuka barn SKA ALLTID få bästa vård.

att giraffspråket ska bli gällande i politiska debatter. Det är ingen som förstår att de inte är arga på varandra, utan bara motståndare till varandras ideologier.

JA, det var Sofiapartiets inlägg i den politiska debatten.

/Sofia

Kommentarer
Postat av: Tony B

Går det att lägga en röst på Sofiapartiet? Verkar vara ett vettigt alternativ. Min åsikt i valträsket har du här:

http://gladatony1.wordpress.com/2010/09/16/det-viktigaste-valet/

2010-09-21 @ 21:32:00
URL: http://gladatony1.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0