Reflektioner efter nästan 2 hektiska veckor med många "utbrott"

reflektion 1: Om du behöver bli arg, gå ut och sparka på ett träd, låt inte ilskan ligga kvar, den blir alldeles för stor och kan träffa en oskyldig om den kommer ut iallafall.

reflektion 2: Att sitta ensam kvar på jobbet mellan halv sex till sju en fredagskväll var inte skoj. Den som pajade elementet bör vara skyldig mig tid! Ett element som står och läcker en fredagseftermiddag bör väl inte lämnas olagat? REsultatet av sånt kallas "VATTENSKADA".

reflektion 3: Carl är ett av de mysigaste och roligaste barn som finns. Tänk att mitt besök kan göra så mycket!

reflektion 3: MEkonomen fick ett större jobb än de trott då de skulle byta däck på fälgarna. Ett hade rostat fast och fick kapas loss med vinkelslipen. MEn bra och trevliga var de!

reflektion 4: För långa sammanträden i kombination med trötthet är en dålig kombination. Jag strulade till protokollet och fattar inte varför hälften har försvunnit! Suck!!!!

reflektion 5: Jag hade i min snurrighet förlagt mitt Ryska C 1 block och hade inte gjort min läxa när vi skulle lämna in den. JAg ska nog inte skälla på elever som inte lämnar in sina arbeten i tid.....

reflektion 6: Att inte kolla frysen är stängd då man har haft den öppet kan leda till att man behöver göra storkok dagen därpå. Jag har idag stekt köttförs, lagat korvoch baconstroganoff och om en stund blir det blåbärspaj. Senare blir det nog en avfrostning också...

reflektion 7: Lattevispen är bra till många saker. T.ex för att vispa chokladpudding, redningar, vispa vispgrädde om man är på utflykt. Med andra ord ett välanvänt redskap!

reflektion 8: Men min stora reflektion är att jag har helt underbara syskon! OCh jag gläds med Ulrika att Lillan fick komma hem igår efter högdosen, trots vissa problem. Mina syskon är helt fatastiska och jag älskar dem såååå mycket!

Bless!
Sofia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0