PAUS!!!

Ibland skulle jag vilja att tiden tog time out! Då skulle jag hinna mycket mer! Men nu är det inte så och kommer inte att bli så heller, utan jag lever udner samma villkor som alla ándra. De sista 2 lördagarna har jag ägnat åt att storstäda olika delar av lägenheten. Ni  vet; torka kakel, lister, slänga en massa, rensa garderober, damma, dammsuga, torka golv och sist men inte minst; tömma duschsilen. Ska man lista de äckligaste saker som finns i städvärlden så är det att tömma duschsilen som lätt tar de första 10 platserna. KLorin, plasthandskar icke miljövänliga sprayflaskor och annat är bra vapen mot denna fruktansvärda lukt som väller fram när man pillar på såna saker som duschsilar. Det borde vara saneringsfirmor som gör sånt!!! MEn fint blir det efteråt, det kan jag lova. NÄsta lördag blir det nog i rummet som storstädningen blir av.

Idag på vår 1:a ryskalektion, (som består av 2 delar; en med lärarassistenten Mariana och 1 med vår lärare Sveta)var jag ensam. Snacka om privatundervisning! SÅÅÅÅ sjukt bra att få terrorisera en rysktalande person med alla knäppa grammatiska frågor och inse att det är inte helt enkelt för dem heller!!! Och väldigt nyttigt för mig att få läsa hela texten och bli rättad inför Svetas lektion, som genast blir lite tuffare. Me like!!!

Ikväll satsade jag på en ny maträtt, tonfiskröra med färsk pasta. Väldigt gott faktiskt!!!

Recept.
1 burk tonfisk i vatten
lite majonäs
lite creme fraiche
skivade tomater, gurka och purjolök
lite peppar

Blanda allt i en "goja" och lägg på den ljumma pastan! mmmmmm!

Någon kanske har kommit på den innan mig, men jag delar iaf med mig av receptet!

Nu ska här ses lite TV, sen ska här sovas!

Bless U all!

/Sofia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0