Blodtryckstankar....

JAg är nojig, jag vet, men sista veckan har jag haft så ont i huvudet, pulsen är hög och hjärtat bankar fortare än vanligt. Jag bad skolsköterskan kolla mitt blodtryck i fredags, men hon hade bara en barnmanschett... Idag ringde jag min vårdcentral, som är jourcentral också, och hon sa att om det oroade mig ska jag verkligen kolla upp det. Så imorgon ska jag gå till doktorn.... vilket jag ogillar starkt eftersom jag inte vet om det är något fel. I vanliga fall så har jag öroninflammation eller skadad fot och då vet jag vad som händer. Nu får jag arbetspuls bara av tanken på att något inte skulle stämma.... HYPOKONDRIKER SOFIA!!!!

Men när jag snurrar i de tankarna tänker jag på Lillan som får kroppen full av cellgifter. Som får ta en massa blodprov och mår dåligt av hela behandlingen som hon får. Då känns min läkarskräck ganska så fjantig. Hon är en liten hjältinna, som alla andra barn som behöver gå igenom tuffa behandlingar. Hela hennes familj är hjältar! Tänk er att bara få ihop ett liv i en skräckfylld värld! Jag får ju knappt ihop mitt liv i en vanlig värld. Min kompis Nina, vars son är på sista halvåret av sin leukemibehandling, skrev en gång att hon har under den här tiden lärt sig att man klarar mer än man tror bara för att det finns inget annat alternativ. Så är det faktiskt. Men mitt i allt behöver vi varandra! Det kan ge extra kraft att klara nästa dag.

Jag har lagt in några nya länkar för er som är intresserade. Det är bloggar som har berört mig mycket senaste tiden. Läs om ni vill.

Nu ska jag ta en promenad och låta frisk luft ge syre åt mitt blod, så det kan ge syre åt mina lungor och ge hjärtat lite lugn och ro...

Bye and Bless!

/Sofia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0