Högt blodtryck förvandlades till lågt blodvärde...

Tji fick jag nör jag gick till doktorn, blodtrycket var alldeles utmärkt, pulsen likaså, snabbsänkan och sockret var förträffligt, men blodvärdet var lågt. 97. Det var visst lite för lågt för att inte kollas upp. Så jag fick vackert gå tillbaka till labbet och bli stucken i armen den här gången. Men nu fick de tippa stolen lite för jag blev snurrig i huvudet av att andas djupt och allt annat. OCh mina ädla tankar om att bli blodgivare sköts på framtiden; jag var både svårstucken och lågblodad.... Illa....

MEn sen har jag ju flera mysiga systrar och en av dem, Ulrika, var i Göteborg, så jag tog mig in till henne vid 12-tiden pch gjorde slut på mina presentkort och åt lite mat. Hemkommen till Kungälv så tog jag vägen via mamma och second hand för att inhandla något till festen på lördag. Ja, det blir en tjugotalsfest... och jag får nog försöka sy något liknande.

Så nu, efter att ha köpt Blutsaft för mitt låga blodvärde sitter jag hemma och är supertrött! Så det blir nog en kväll framför TV:n, trots allt.

Men även om jag är lågblodad och trött så tänker jag på mina små godisbitar till syskonbarn där några av dem har fått tra många stick, fått hemska mediciner och ändå lyser som små solstrålar. Då ska jag nog klara av detta med, med solsken i blick!

Ha en skön kväll!

Bless!

Sofia

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0