En sorglig dag som några guldkorn gjorde lättare.

Idag är en märklig dag.

Idag är det 15 år sen pappas hjärta slutade slå. En dag vi aldrig glömmer. Och idag blev saknaden lite större; jag ville ju ringt till honom och bett om hjälp med bilen!

Det är också min storebrors födelsedag. Jag älskar honom och är sååå glad över att han finns. Han är ett av mina guldkorn!

Idag laddade min bil ur och jag blev stående vid ett rödljus på Göteborgsvägen 97. Jag var på väg till Mölndal och JP:S bilverkstad, för den krånglade innan också, men startade igen. Denna gången startade den inte alls. Det blev istället en väntan på bägningsbil. På samma adress finns ett café; STAR CAFÈ www.star-cafe.se De såg mig och bjöd in mig. De tyckte nog lite synd om mig, jag hade puttat upp bilen en bit på trottoaren innan en vänlig själ kom och hjälpte mig. De bjöd mig på kaffe, pratade lite med mig och var väldigt snälla. De håller tummarna för min lilla bil. Tillslut kom bärgaren och han tog hand om bilen, körde den till Jörgen och fakturerar kostnaden. JAg behövde inte alls åka med. Han var också snäll! Det blev buss hem istället. Det var ett tag sen och jag blev åksjuk.

Så Cafégänget, Jörgen, Anna-Carin, Helena och bärgaren var också guldkorn; de hjälpte mig och har säkert gjort sitt bästa.

I skolan idag träffade jag också guldkorn. Flera av eleverna är så mysiga och jag tycker så mycket om dom!

Hela min familj är guldkorn. Tänk att jag är så priviligerad att ha så många syskon! Imorgon kommer lilla Johanna hem, hon är bara 28 år...

Och jag vill verkligen rekommendera er att besöka starcafé, de är underbara människor!

Peace!

Sofia


Kommentarer
Postat av: Anonym

tack för att du skriver lilla johanna bara 28 år, men konsum trodde jag var under 18!

2010-11-11 @ 22:41:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0