Pusjkin, Gogol och andra herrar

Idag har jag börjat på mina nya ryska kurser. Denna terminen läser jag översättning B och Litteratur A. Varje tisdag em kör jag till Humanisten och bänkar mig för att lyssna på den fantastiska läraren MAgnus Ljunggren. Tyvärr går han i pension under oktober, så jag kommer inte att få ta del av hans fantastiska föreläsningar efter detta. JAg har lärt mig så mycket idag! Om hur viktigt litteraturen är för ett folk, att den säger otroligt mycket och oft i tysthet demonstrerar mot ett förtryck. LÄngtar till nästa tisdag....

Jag har dessutom bestämt mig för vilket land som ska få bli presenterat först. Hör och häpna, det kommer att bli Ukraina. JAg har helt snöat in på Tjernobyl och har fastnat för Ukraina. Har ni trevliga bilder, anekdoter eller annat ni vill delge kan ni lämna det i kommentaren.

NU regnar det ute igen, men för övrigt har solen lyst med full styrka idag och nog finns det hopp om lite fler kvällsdopp innan hösten slår till på allvar...

Var välsignade kära vänner!

Sofia

Kommentarer
Postat av: Johanna

va e de för geografiskt tema du ska ha? behöver du hjälp med ngt land som heter Rumänien så vet jag en som kan ganska mkt... Eller jag vet rätt många!

2009-09-03 @ 23:31:15
Postat av: lotta

Hej Vännen!

Saknar dina blogginlägg. Skärpning! :-)

Ha det bäst! Kram

2009-09-08 @ 09:08:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0