Är det vår eller är det vår?!

Solen lyser ute! Och jag har suttit på en bänk utanför huset och druckit kaffe och läst på min ryska...! Inte trodde jag att söndagen skulle bli en Sunday! I torsdags kändes allt hopplöst med snö och annat rusk, men som alltid; efter re... menar snö, kommer solsken!

Appropå familjen som blev brännskadad, så kan man följa deras liv på en blogg. Gå in på http://gniste.blogspot.com  så kan ni klicka er vidare och läsa om familjen.
 
Idag har jag varit i Gilead på gudstjänst! Det var en kanongudstjänst och jag var upplyft när jag gick därifrån. 7 elever från min skola var där för ett studiebesök och de gjorde sin uppgift mycket bra! Jag gillar dem massor!

Tänkte faktiskt lite ur deras perspektiv idag under gudstjänsten... VAd är nattvard egentligen? OCh är det riktigt vin man dricker? VArför ska man lyfta händerna? Varför ska vi sjunga lovsång? Vad menas med förbundet? Det var ett spännande sätt att tänka! Undrar ni också vad detta är får ni maila mig!

Nu ska jag ta min kaffetermos och så ska jag gå ut igen en stund... kan ju inte missa solen! Sen måste jag  verkligen hem och städa... det börjar bli varning nu! Igår dammsög jag bilen och upptäckte... MUSSKIT! Så jag har vänt uppåner alla kassar som funnits i min bil! Och så brände jag upp kuddarna och jackan som legat i bilen.... UGHA!

Idag ger jag en speciell hälsning till: Cattis, Lotta, Marlene och min syster! Kram till er från mig!

Vi ses snart igen!

Var välsignade denna dag!

LOVE Sofia

Kommentarer
Postat av: Tony B

Härligt med upplyftande gudstjänst. Jag var också på en sån idag. Bra predikan och sen förbön för alla i kyrkan som var 70 år och uppåt. Det tycker jag var fint. Trogna härliga människor, som det ibland är lätt att glömma bort.



Förra söndagen skrev jag på min Facebook-sida att jag skulle gå till kyrkan och att det kändes spännande. Jag fick genast flera kommentarer från folk som inte kunde förstå hur jag kunde skriva så. Jag tror att om man går till mötet med en förväntan, är chansen mycket större att man får sig något till livs.



Jag gillar din blogg. Fortsätt i samma stil!



Tony B

2009-03-16 @ 01:06:05
URL: http://gladatony1.wordpress.com
Postat av: Lotta



Hej Vännen!!

Och tack för den speciella hälsningen! Jag hälsar tillbaka i massor. Hoppas att allt är bra med dig. Här är det bra. Längtar till påsken dock då jag ska vara ledig i en hel (!) vecka + åka till värmen i Barcelona!!!! Yeeeeee!



Längtar även efter att få prata med dig, när det nu ska bli av....!??!!



Ha en bra dag och plugga på idag! :-)



Kram Lotta

2009-03-16 @ 09:25:06
Postat av: Lotta



Hej Vännen min!!!

Och tack för den speciella hälsningen! Tack! Jag hälsar tillbaka i massor. Hoppas allt är prima hos dig! Bra här, men längtar till påsken då jag ska vara ledig i en hel vecka + åka till Barcelona!!! Yeee!



Längar även efter att få prata med dig! Hoppas att vi får till det snart.....!?!!!!



Ha en skön ledig dag idag o plugga på! :-)



Kram Lotta

2009-03-16 @ 09:27:54
Postat av: Lotta

Hej Vännen!!

Men tack för din speciella hälsning, tack! Jag hälsar tillbaka i masssooor!

Hoppas att allt är prima hos dig!

Bra här, men längar till påsken då jag ska vara ledig i en hel vecka + åka till värmen i Barcelona!!! Yeeeee!



Längtar även efter att få prata med dig. Hoppas att vi får till det snart.



Ha en skön ledig dag idag o plugga på! :-)



Kram Lotta

2009-03-16 @ 09:31:58
Postat av: Lotta



Oj, vad hälsningar det blev, ha ha. Såg aldrig att de registrerades, så jag testade o testade. Nu ska jag sluta med mailterrorn fniss



Stor kram

2009-03-16 @ 09:55:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0