Kantareller och blåbär!

Igår var jag i Loo hos min systers familj och i deras stuga. JAg känner mig som världens mest älskade moster när jag träffar dem. Vilket mottagande! 2 lintottar som studsar omkring bland grästuvorna och glatt berättar om allt nytt i stugan. När det är avklarat tar de på sig sin kockmössor de fått och plockar "sockervadd" (vitmossa) och slänger över gärdsgården till "åkrana" De kan ju behöva äta sockervadd de med. Senare vaknar Lilly som sovit och när hon sömndrucket får syn på mig blir det ett glatt "Ia" Då blir man glad! Senare på eftermiddagen går vi iskogen och plockar bär. Ingrid äter dem med en gång, jag lyckas på botten täckt och de andra lyckas nog med mer... Jag hittar däremot guldet! Kantareller! Så ikväll tänkte jag göra smörstekta kantareller och ha på smörgåsen!

Snart ska jag hämta mamma, har varit lite yr i bhuvudet idag. Kan bero på att jag ätit lite dåligt... eller på alla medikamenter som jag har ätit sen i fredags,,,, Örat börjar släppa nu i allafall!

Be blesses, stay blessed!

KRam Sofia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0