Jag är glad över livet!

Igår startade jag vårens arbete.... det bästa var att få sitta och spåna med min arbetskamrat och bli inspirerad av livets olika gåvor... Vad menar jag med det? Jo, vi behövs allihopa, som team, för att kunna bygga bra verksamheter, arbeten, familjer, församlingar, name it! Själv klarar jag inte speciellt mycket, men kan vi hjälpa varandra och engagera varandra kommer vi långt. För ett tag sen diskuterade jag och en annan om vi skulle påpeka att vi alla har brister och arbetar med dem... Jag tänkte då att varje sunt tänkande människa har väl koll på sina brister och vill arbeta med dem. Fokuserar vi på alla brister knäcker vi människor, ingen kommer någonsin att komma fram till målet, vi kommer bara att förlama varandra, Jag har säkert funnits med i klagovisornas församling över andras resultat, men jag har bestämt mig för att vara med och engagera människor och lyfta andras resultat ur en positiv vinkel. Vet man inte vad man kan, kan man aldrig förändra sina brister.

Oj, vilken lång utläggning! Men jag tror det är viktigt! Kom i håg att du kan en massa, och att du har en hel hög med brister som du kan förändra! Men det tar ungefär hela ditt liv! Vi behöver inte vara de mest perfekta och köra hetsen till döds, vi kan vara Guds fantastiska och helt superbra barn, vila hos honom och faktiskt få frid.



Detta står i Fil. 4:4-9


4Var alltid fyllda av glädje i Herren! Jag säger det om igen: Var glada!

 5Låt alla se att ni är osjälviska och omtänksamma i allt ni gör! Kom ihåg att Herren kommer snart!

 6Oroa er inte för någonting, utan be till Gud om allt. Tala om för honom vad ni behöver, och glöm inte att tacka honom. 7Då kommer Guds frid, som är långt underbarare än vad vi kan förstå, att ge era tankar och ert sinne ro och skydd genom tron på Jesus Kristus. 8Låt mig säga en sak till innan jag slutar detta brev. Inrikta era tankar på det som är sant, gott och rätt. Tänk på det som är rent och värt att älska, och se på det fina och goda hos andra människor. Tänk på allt som ärar Gud och var glad över det. 9Fortsätt att i praktisk handling omsätta allt vad ni har lärt av mig och sett mig göra. Då ska fridens Gud vara med er.
 
Nu ska jag till kyrkan på årshögtid...

Love Sofia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0