Under 17 grader!

var det i min lägenhet när de mätte värmen! Då förstår jag varför även jag har frusit så. JAg fryser inte normalt sett, men den sista veckan har varit vidrig! JAg trodde nästan jag blivit knäpp. Men idag kom räddningsbeskedet, Hans Modin, förvaltare, tyckte att under 17 grader inte var ok och har lovat ett till element! Tack Västerstaden för det! NU kanske det räcker med bara duntäcket på natten och yllepläden kan få vila. (jag har pyjamas och duntofflor också....)

Det är så m,ärkligt, Göteborg har nästan 1 decimeter snö och Kungälv har knappt 5 millimeter snö.... VAd beror det på? JAg ser snön yra i Bohus på andra sidan Göta Älv, men tror ni den kommer hit?! Närå, här skiner solen(!) och himlen lyser i en himmelskt blå färg! Göteborg var iofs inte kul att köra i när det är så mycket snömodd och det kan jag ju då glädja mig över att vi slipper här.

Ikväll kommer min syster Helena med familj och ska äta ris a la Malta... det blir mysigt och lite varmare, med tanke på att det kommer vara fler i omlopp i min lilla lya.

En missionär skrev nyligen:
JAg ber varje dag att jag skall få se människor på samma sätt som Gud ser på oss! Han ser möjligheter och älskar oss villkorslöst medans vi ser brister och ofullkomlighet.
Det synsättet gillar jag! Och det får avsluta mina smått kyliga tankar!

Bless!

/Sofia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0