Tankar från en frusen Sofia

Sitter i min gungstol och småfryser... Solen skiner ute, men det är smällkallt! Frosten lyser vit på Klocktornets tak och den lilla småstaden Kungälv håller på att vakna upp till ännu en söndag med julöppna butiker och kyla. Det känns så skönt att skolan är slut och jag håller så smått på att återhämta mig från en intensiv termin. I torsdags hade vi den riktigt stora sista grejen i skolan, Stagekids showen. Den gick galant och jag är så glad och tacksam över det! Nu jobbar jag bara ett par dagar under lovet och sen så ska jag använda tiden till att vila och plugga. I januari kommer det en tenta som heter duga! Bara att gilla läget....

I nyår åker jag till Uppsala. Det blir på ett nytt sätt, eftersom Lotta inte kommer att vara hemma. Hon har förlovat sig (GRATTIS) och ska till FInland med fästmannen. Kul för henne! Trist för mig. Men i alla förändringar finns det möjligheter. Vem vet, kanske jag lär känna nya människor som kommer att ha betydelse för mig eller jag för dem.

Nä, nu måste jag värma upp mig lite....

God Jul om vi inte ses innan!

/Sofia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0