Vilken insats herrarna gjorde i finnkampen!

Jag har suttit klistrad vid TV:N idag! Christian Olsson skulle ju hoppa. Nu kanske han inte gjorde sitt livs tävling, men den bidrog faktiskt till den svenska segern! Oskar Jansson hoppade bättre stavhopp än på 5 år och herrarna som sprang 800 meter hade en fantastisk avslutning! Jag blev såld! Detta innebar att Sverige vann herr, dam, pojk och flick kammperna! God avslutning på ett annars ganska tråkigt friidrottsår!

JAg funderar på att ha ett litet geografiskt tema den närmsta tiden. Många har inte koll på Europas länder och jag tänkte jag kunde bidra med lite kunskap om de mer östliga länderna och deras historia. Har någon ett förslag på ett första land? Skriv gärna en kommentar isåfall! Europas gräns går mycket mer österut än vad jag har trott, det finns säkert såna som har åsikter om det, då diskuterar vi det då! Har tittat i Elena Filatovas bok om Tjernobyl igen; den är skrämmande på något sätt! Samtidigt väcker den en slags äventyrskänsla som bara vill åka dit och se det själv... Men jag vet att man inte mår så bra där, man blir påverkad och även om det hade varit bra att lysa av egen kraft ibland, önskar jag ju hellre att det ska vara på den mer miljövänliga sidan.

Får jag nu ingen respons på land så väljer jag ett själv!

På tisdag startar studierna igen. HAr börjat kika på texterna, det ska nog gå vägen detta också; med Guds hjälp!

In HIs Love!

/Sofia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0