2 dopp på en dag...

Idag har jag badat 2 gånger! En gång i Delsjön och en gång på Lökeberg. Det märkliga var att det var helt ok badtemperatur! JAg hoppas att det håller i sig och att jag kan få ta mitt berömda septemberdopp även i år.

JAg lånade en bok på biblioteket häromdagen. Den heter "tjernobyl" och är en form av en bilddagbok med bilder och texter från spökstäderna runt kärnkraftverket. Det är skrämmande läsning och jag minns när jag gick bibelskolan och vi var i Ukraina på praktik och åkte in i de olika zonerna för att se och betrakta. Vissa byar kändes som om någon bara lämnat och förväntat sig att komma tillbaka nästa dag andra ställen var plundrade och helt plötsligt dök det upp en liten by där det bodde människor. Boken är skriven av Elena Filatova och hon har en hemsida som heter elenafilatova.com . Besök den och få en historielektion på köpet.

Nu ska jag försöka sova, har gått upp väldigt tidigt några mornar nu...

Be blessed! Stay blessed!

Sofia

Spring2008

Kommentarer
Postat av: Anonym

mmm, minns det fantastiska mötet i värsta zonen, å alla goda grönsaksrätter de bjöd oss på...

2009-08-23 @ 21:43:02
Postat av: Lotta

Hej Vännen!

Det har varit såååå mycket nu ett bra tag, så därför orkade jag inte svara när du ringde. Nu i helgen ska jag (o Dennis) softa så det står härliga till och därefter hoppas jag på nya krafter o ett samtal med dig. Jag hör av mig!

Hur har du det, kommit in i jobbet igen efter långsemestern? Hoppas allt är bra. Rings i nästa vecka hoppas jag. (Nästa vecka är mycket lugnare för mig iaf) KRAM KRAM

2009-08-28 @ 14:24:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0