Dagen innan midsommar...

hade vi fest på fritids. Det blev lite midsommarmat bestående av färsk potatis, matjesill, gräddfil, sill, korv och bröd, köttbullar och lite sallad. Självklart blev det en stor och härlig jordgubbstårta till efterrätt.

Tyvärr blev det ingen midsommarstång i år, regnet var lite för ihärdigt. Däremot hade jag köpt en liten blomma med en minimidsommarstång som vi ställde i gympasalen och dansade runt... En något, mer än, rolig syn.

Ikväll har jag hämtat min goa lillasyster (som faktiskt läser min blogg!) vid tåget. Det var kul att se henne igen. Vi har väldigt skoj ihop!

Tidigare idag fick jag ett gott telefonsamtal från min goa kompis Esther. Hon hade skrivit en så fin sångtext, så att jag blev alldeles glad. Den hette: Gud Du är bäst! ( OM jag inte minns fel...) Tänk vad saker och ting kan ge guldkant i tillvaron. Detta gjorde det!

Så, vad morgondagen innehåller vet jag inte riktigt, det kan bli både en stor gemenskap eller myspys med syrran... MEn ledigt är det iallafall.

Sov gott Sverige och önska Ryssland lycka till i EM!

/Sofia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0